08-07-29 Marru irl behind her nick:)

:

Hej Marru !

 

Tjenare 

 

Vad är ditt riktiga namn och var bor du??

 

Marika heter jag, och jag bor i Örebro!

 

Du är finska från början, eller hur?

 

Mina föräldrar är födda i Finland ja, jag själv är född i Sverige. Men jag har språket med mig såklart.  Jag gick i en finsk skola fram till högstadiet.

 

När kände du dig mer svensk än finländsk? Efter skol bytet ?

 

Alltså jag kan ärligt säga att jag känner mig mer finsk fortfarande.   Skulle aldrig falla mig in i att heja på Sverige i ishockey till exempel haha. De flesta utav mina kompisar är finska också..

Hehe det förstår jag jag skulle nog inte ” glömma” mina rötter heller.

 

 

 

Att  Kat är din syster har väl inte många undgått att seJ  Har du fler syskon eller fästman?

 

Näe precis. Ja vi har två syrror till, bara tjejer i familjen   Nej jag är singel.

 

Farsgubben har inte haft det lätt med bara kärringar i huset ^^

 

Stackarn inte lätt för honom J

 

  har du ett barn har väl de flesta sett i din sp info, hur gammal är han,hon ?

 

Det stämmer, Benjamin blir 2 år i oktober.

 

Singel ensamstående ung mamma med skola, jobb, måste va tufft många ggr?

 

Det blir inte jobbigare än vad man gör det till.

 

 

Vad jobbar du med om 5 år?

 

Ja, förhoppningsvis kommer min utbildning till användning. Jag blir färdigutbildad undersköterska nån gång under januari-maj 2009 beroende på vilken takt jag bestämmer mig för att läsa kurserna. Så jag vill väl påstå att jag antingen jobbar som personlig assistent eller inom något sorts gruppboende. Om jag inte bestämmer mig för att läsa vidare, det vet jag inte riktigt än heller  

 

Jag vet vem som är äldst av er, men påverkar den, ålders skillnaden tvillingar på samma sätt som jag är äldst syndromet, lika som alla andra syskon?

 

Nej det vill jag inte påstå att vi har känt. Du får gärna ge din kommentar på det sen Katja. Det är jag som är äldst okej hela 4 minuter äldre.. det är inte så mycket att skryta med   Men visst när man var barn så var det väl en större grej då kanske!

 

Att ni samarbetar bra det märks ju tydligt!

 

Ni  tvillingar ser ja ju  tex , på hur väldresserad Martin är  Taktik 2 mot 1? Eller utnyttja Martins  snällhet?

 

Hahahha aj sicken fråga ^^ Hmmm okej ärliga timmen? Vi kan lätt köra över stackars Martin, men det är för att han är så himla snäll ja. Men han kan  stå upp för sig själv, om det är något som inte passar sig hehe.

 

Haha Mats ler.

 

Så , vad gillar, hatar du att göra privat?  Bortsett ifrån Benjamin och din familj.

 

Om man bortser från dom, som i stort sett är vad mitt liv kretsar kring då ,dom är en så himla stor del utav livet. Är det väl att bara att ha en lugn stund helt för sig själv.. Är man igång mycket annars så kan det bara vara skönt och ligga o slappa i soffan och lyssna på musik eller titta på nån serie till exempel. Vad jag hatar? Jag hatar att prata med okänt folk i telefon, ok kanske inte hatar då det är ett starkt ord men ogillar då. Det vet du ju själv haha, men det släpper efter ett ta.

Där kan jag o kat ”köra över” Martin lite, han sköter lite telefonärenden åt oss då o då .

 

Ler visste ju svaret på den men kunde inte låta bli fråganJ

 

Lugnt

 

Hur ser Shockplay ut om 5 år?

 

Oj 5 år så långt fram tänker jag intet, men att SP fortfarande är igång och större och bättre än någonsin.

 

Det måste va rätt tufft att ta över efter ett garvat namn som  cheese som bg admin, i en nedåtgående trend i alla ligor? Men gissar att du som oss alla hoppas på ett riktigt lyft med version 3 SP?

 

 

 

 

Ja det är klart, när folk har vant sig vid en admin, kan det vara jobbigt för den som tar över.. Eller så kan det bli precis tvärtom, det folk längtat efter. Jag tror att det är rätt delade åsikter om det, så det jämnar nog ut sig. Ja, jag hoppas att gammon blir mer populärt igen till version 3, och det tror jag nog att det kommer att bli.

 

Det förstår ja, måste va tufft att leva upp till ibland och när cheese började var det  div 4 i ligorna   så kan ju bara bli bättre?

 

Precis, det har ju ökat lite nu.. men visst matcherna i div 2 spelas knappt så det kan ju bara bli bättre, låt oss vara positiva  

 

Hoppas jag verkligen på för både dig och alla oss som gillar BG

 

Japp och nu när vi/ni kört lite mix cuper så har vi ju fått couronne spelarna lite intresserade med.

 

Jag påstår att, Marika är en blyg tjej innan hon blir bekant med någon? Men när hon blitt det så är hon en riktigt bra, trofast vän att lita på i alla väder?

 

Det har du rätt i,jag har alltid varit blyg och kommer alltid förbli så känns det som, men det behöver ju inte vara något negativt heller. Jag väljer mina vänner med omsorg.

 

Det är sant och kompisar är alltid lätt att få men riktiga vänner får man inte så många av så de får man välja noga och är rädda om.

 

Vad har du för mål på shockplay som admin och som spelare, förutom att hålla katja bakom dig i shanghai rankingen?

 

Som mål som admin är det väl att få ut idioterna från ligan, lite starkt o säga så kanske men folk som inte kan vårda sitt språk utan trakasserar folk har inget där att göra. Sen är det väl att få igång ligan ordentligt, så att vi får mer divisioner och spelarna mer engagerade i att spela sina matcher. Sedan så vill jag hålla det rättvist, försöker luska ut lite fusk som det är mycket prat om.

T.ex. dubbelfusk, som jag tror existerar till en viss gräns. Som spelare är det helt klart att hålla syrran bakom i shanghai singleplayer rankingen hehe, men visst jag skulle vilja spela mer Shanghai multiplayer för att klättra ifatt syrran där med men tyvärr är det ingen som spelar det längre typ. Annars så är det väl min plan att ta mig upp till eliten i Couronne nån vacker dag,

Dock inte bråttom med det då jag kör Couronnen mest för skojs skull, gillar att bara köra på..

 

Då tror jag alla fått veta vem Marru är IRL..Men vet vissa singel killar som undrar mer men de får väl fundera på va?

Ja det tror jag nog att de har fått nu hehe, du har ställt bra frågor. Hahha du gör mig lite nyfiken angående vem du pratar om,
Men är det nu så att någon undrar något så är det väl bara att fråga. Man kan inte få nåt svar om man inte vågar fråga ^^,

 

Mitt nöja att fått dig som vän, marru det är mkt värt vänner växer inte på träd.  

 

Tack detsamma Mats! Nej det gör dom verkligen inte.

 

Då får jag tacka dig marrru att du tog dig tid att bli lite intervjuad

 

Nöjet var på min sida, det var kul

Hi Marru!

 

Tjao

 

Whats u real name and were do u live?

 

Marika and i live in Örebro.

 

U are a finnish girl from the begining?

 

My parent is born in Finland , but I am born in Sweden. But I have the finnish language with me, I went to a finnish school.   

When did u start feel more swedish then finnish? After u begin Swedish school? 

Honestly I can say that I still feel more finnish than swedish. For a example I would never cheer for Sweden in icehockey haha. And the most of my friends are finnish too. 

That kat is u twin sister the most have noticedJ But did u have more  brothers or sisters or some lucky fiancé?

 Yeah , I think the most know that by now. Yes we are 2 more sisters in the family. No, Im single.

My dad havent had it easy with only women (girls) in the family haha 

Poor him seems like i have hade a hard time:P

And u also have a child a she,he ?

 Thats correct Benjamin, he is 2 years old. 

Lonely young mam with a little son,school. Work must bee tuff meny times?

 Its not more job then u make it to.  

What do you work with 5 years from now?

Hopefully my education will be useful. I will be a assistant nurse some time from January-May 2009, depending on which speed I want to read my classes.

So I would like to say I will work as a personal assistant or in a home of some kind. If I dont study further of course, I dont know that yet.  

I now who is “ oldest” off u, but is it same feeling like other sisters im oldest i decided like meny think?,  

  No, I cant say we have felt like that, you can comment on it too Katja. Yes im the oldest, 4 minutes.. lot to brag with huh?;) But sure maybe when we were kids.

 

Thath u and Kat works well together is easy to see.

 

I can see how well trained martin is off the 2 twins:D U tactic 2 against 1, ore use Martins kindness?

 Hahahha, what a question ^^, Okey.. this is the honesty hour? Sure we can easy use Martin’s kindness. But he sure can stand up for himself if we go to far.  

Haha Mats smiles.

 

So whath did u  like, hate to do privately? If u don’t count Benjamin and u family.

 If I dont count them, which is hard as they are such a big part of my life. I guess I like to take it easy when I have a lot going on otherwise. So why not just lay in the couch listening to music or watching tv 🙂

What I hate, I hate to talk on the phone with ppl I dont know. But okay hate is a strong word, so I can say I dislike it. It goes by after a while though, you should know 😉

Thats a part when me and Kat can use Martin for something, he makes some of our phonecalls sometimes.

Smile i now the answer but just have to ask:D

 Its cool np.

 

How did Shockplay looks out abaout 5 y?

 I dont think about SP for so long time further, but hopefully SP is still here and bigger and better than ever.

It must bee tuff to take the place after cheese who have been admin a long time and really could this and in a trend with smaller and smaller leauges in all leagues?But I guess u hope like al other off us hope a lot off Sp 3?

 Yes of course it is, when ppl are used having someone as admin they can have a hard time letting the new one on, but it can also be to the better when they like to have a new admin with new ideas and view of things. And I think its 50/50 in the league now so its even.

 

I  can understaand thath when cheese started it was div 4 in bg, div 6 in couronne, so it can only bee better?  

Ecactly, it have grown a little now….but sure in div 2 nearly nobody plays their games, but let us be positive 😀

 

I really hope thath both for u and all us who like BG.

Yep and now when we/you have done some mixed cups we got the couronne players interested in gammon too.

I say thath Marika is a shy girl before she nows any well? But then u bee friend with some are u a rock being there for u real friends doesent matter what, and some to trust 100%

You are right, I have always been shy and feels like I will always be too.

But it doesnt have to be a negative thing. I choose my friends carefully.  

Thats true just to get meny companions are easy but the real good friends didnt we get so meny off so thay we have to choisee careful and take care abaout  the friend ship.   

 What goal did u have on shockplay as admin and as player,more then ceep kat behind u in the shanghai rank:D  ?

 My goal as admin is to get the jerks (yeah) out from the league, maybe a strong word to say but people whom just are there for messing things up and being rude doesnt have anything to do here, in my opinion.

I also want to get the league grow bigger again, and make the players interested in playing all their games. I also want to keep it fair and therefore I am checking some things up, I think there exists some cheating in the game.

As player for myself I of course want to keep my sister behind me in the ranking of shanghai single player 😉 But I sure would want to play more Shanghai multiplayer too, but there isnt many to play against these days 😦

I will also get up to elite in couronne some day, no hurry though 😉 I like to play for fun, just shoot around a little hehe.

Then i think the most off us now more abaout Marru IRL.But some single guys who wonder have to still wonder or

 Yeah I think they have now hehe, you have asked good questions.

And yeah you have made me a bit curious of which guys you are talking about 😉 But if there is someone whom wonders anything, just ask!  

My pleasure to have u as my friend marru it means a lot, real friends we don’t  get so meny on  a life time

 Thanks, yeah it sure isnt easy to find good friends.

Then I have to ty u marru for take u time to let me interviwed u.  

 

My pleasure it was fun:D